Poster: DNR
hoe bereken je dan hoeveel liter het moet zijn.
en k heb hier niet meer spec.
t is een autosubwoofer gweest.
maar heb je een speciaal filter nodig omdat het een subwoofer is? zoiets las ik ergens.
Poster: DNR
ik heb gister van mn buurjongen een 12 inch 250W/rms - 500 W/piek luidspreker gekregen. hier wil ik dus zelf een subwoofer mee bouwen.
mn budget ervoor is ongeveer 100 euro.
nou wil ik weten. wat moet ik allemaal kopen?
Poster: DaDragon
als je toch 100 euro over hebt voor een subwoofertje, koop er dan gewoon 1.
bijvoorbeeld:
DAP MCB-15
15 inch bassbin 8 ohm,
Subwoofer
15" speaker
Max. Power : 300 W
Impedance : 8 Ohm
SPL: 99 dB
Dimensions: (WxDxH) 44x43x56cm
Standadapter: inner side Ø 36 mm
Weight: 16,6Kg
Aansluiting: Speakon
Ok het is geen professioneel spul, maar waarschijnlijk zal er beter geluid uitkomen dan die autosub.
En hij kost 109 euro... Is toch aardig dicht bij je budget.
En als je verschillende reviews leest schijnt het toch een redelijk goede sub te zijn voor thuisgebruik.
Poster: dutchman
één ding het is dan misschien wel geen pro audio, amar die mcb 15 is echt prut. ik denk zelfs dat die auto spekaer beter is. de mcb is namelijk geen echte subwoofer. het is eerder een basbox. een subwoofer geeft namelijk een echt trilling op een bepaalde frequ. die basbox doet dat niet. voor een goed kope maar toch redelijke subwoofer van bijv. DAP zou ik gaan kijken naar de rw serie dan heb ej de rw 18b. hij kost iets van 160 eurie. iets boven je budget, maar dat zelf bouwen gaat denk ik niet lukken.
dit staat op de site van conrad. lijkt me wel geschikt voor thuis gebruik. is van t merk mccrypt, wel een budget merk maar voor thuis kan het volgensmij wel. iemand nog een andere actieve sub onder de 200 euro? | ACTIEVE LUIDSPR POWRL.SUB 15Bestnr.: 301050 - 89
|