Hoe verzin ik een dj naam? (1/2)
   Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !

DanielDale    posted on 29-10-2012 17:03
Hoe verzin je een dj naam?
Dat is misschien wel de belangrijkste vraag aan het begin van elke dj carri?re. Maar hoe kom je op een naam? Doe je iets met je achternaam? Verzin je een hele nieuwe naam? Gebruik je een ?nep achternaam?? Er zijn heel veel verschillende dingen om je naam mee te maken, beetje creatief denken en je hebt al een aantal namen op je lijstje. In dit topic geef ik jullie wat tips, ik zeg niet dat je sowieso een dj naam hebt na het lezen van dit topic, maar je bent enkele stappen verder.

Eerst maak je een keuze, wat voor soort naam wil ik?
- Je volledige (echte) naam. (Armin van Buuren, David Guetta)
- Eigen voornaam, andere (nep) achternaam. (Nicky Romero)
- Een hele nieuwe naam. (Ti?sto, Avicii, Deadmau5)

Je naam samenstellen.
Je hebt hierboven een keuze gemaakt, kom je er nog niet uit, kan je later natuurlijk nog een andere keuze maken. Je volledige (echte) naam hoef ik niks meer bij te vertellen, dat lijkt me duidelijk. Een eigen voornaam en een andere achternaam, je kan er heel veel verzinnen. Probeer iets met je eigen achternaam, vertaal je achternaam naar andere talen door middel van google translate. Als je een lange achternaam hebt kan je ook een stuk van je achternaam pakken? en dat vertalen. Een hele nieuwe naam, je moet creatief zijn om een hele nieuwe naam te verzinnen, het kan natuurlijk ook je bijnaam zijn. Denk aan een hobby of andere dingen die je leuk vind en je komt er wel uit.

Rekening houden met andere zaken.
Je moet natuurlijk als je een dj naam heb gekozen een pakkende, goed uitspreekbare naam hebben. Een te algemene naam is ook niet handig, denk aan: DJ Box, DJ Music, DJ House. Als je muziek produceert, zet dan geen dj voor je naam bij producties, het kan wel maar het is een afrader. Wil je commercieel over komen, heb je een logo nodig. Gewoon een simpel, strak logo is genoeg. Kan je het zelf niet maken? Vraag het aan een vriend of vriendin, als dat je ook niet lukt ben je 3 tientjes kwijt voor een mooi logo.

Ik hoop dat ik jullie hier een eindje mee op weg heb geholpen, kom je er nog niet uit? Dan kan je hier altijd nog een naam vragen. Als jullie nog tips hebben mogen jullie ze posten, dan verwerk ik ze in de beginpost.
Drop Beats, Not Bombs
User edit by DanielDale on 29-10-2012 @ 17:07:41 (4%)

What do you think about Hoe verzin ik een dj naam? ??

Vote :   1 member likes this  

AdenFarleigh    posted on 29-10-2012 17:07
Vind het ergens toch wel humor dat degene die zelf om een naam vroeg; dit topic opent hahaFoot in Mouth?Maar wel goed initatief hoor, helpvol topic dat wel!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
User edit by AdenFarleigh on 29-10-2012 @ 17:07:55 (3%)
DanielDale    posted on 29-10-2012 17:09
Ja haha, is inderdaad wel grappig, zo zie je maar, heb ik er toch wat van geleerd!
Drop Beats, Not Bombs
Winston    posted on 29-10-2012 19:19
En van de hele nieuwe naam zijn er weer 3 soorten:
Ti?sto: een verbastering, je herkent nog iets van zijn eigen naam Thijs.
Avicii: een heel nieuw woord
Deadmau5: verwijst naar een gebeurtenis in zijn leven, hij had een dode, in ontbinding zijnde muis in zijn appartement die hij niet kon vinden
Tic Toc
D-Jesse    posted on 29-10-2012 19:29
Haha grappig om te weten van Deadmau5 !
D-Jesse    posted on 29-10-2012 19:30
double
User edit by D-Jesse on 29-10-2012 @ 19:31:16 (95%)
Lomme_    posted on 29-10-2012 19:35
Poster: Winston
Deadmau5: verwijst naar een gebeurtenis in zijn leven, hij had een dode, in ontbinding zijnde muis in zijn appartement die hij niet kon vinden

Niet helemaal. Deadmau5 was vroeger een fervent gamer en vond toen een dode muis in zijn computer. Hij zat ook in een clan en telkens als hij weer online kwam, was de reactie: 'Hey, it's the dead mouse guy'. Zo is hij bij zijn naam gekomen Winking my eye
DanielDale    posted on 29-10-2012 20:25
Maar nog, het is een naam die niet je niet kunt afleiden van zijn eigen naam.
Drop Beats, Not Bombs
Dyno    posted on 29-10-2012 21:35
1 member likes this  Een naam verzin je niet, een naam overkomt je .... Cool

---EDIT---

Ook grappig dat mensen al een dj naam willen hebben als ze nog niet eens kunnen draaien ...
Zolang je nog op je slaapkamer draait heb je geen dj naam nodig.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 29-10-2012 @ 21:40:08 (100%)
hansdegids    posted on 29-10-2012 23:01
mijn nieuwe dj naam is DJ The Guide
DJ The Guide
DJSHAK3S    posted on 30-10-2012 16:24
Nog steeds niet geweldig :p, , dj klink niet + ik vind the guide meer een rapnaam ^^
DanielDale    posted on 30-10-2012 21:07
The Guide is ook heel algemeen vind ik.
Drop Beats, Not Bombs
RubenMusic    posted on 30-10-2012 23:50
Goede topic, hier hebben mensen wat aan!
Drop beats, not bombs!
DanielDale    posted on 31-10-2012 16:25
Thanks!
Drop Beats, Not Bombs
AdenFarleigh    posted on 31-10-2012 23:59
Poster: Dyno
Een naam verzin je niet, een naam overkomt je .... Cool

---EDIT---

Ook grappig dat mensen al een dj naam willen hebben als ze nog niet eens kunnen draaien ...
Zolang je nog op je slaapkamer draait heb je geen dj naam nodig.

?
Ook niet helemaal waar; wanneer je vanuit je slaapkamer een radioshow doet of uberhaupt mixes upload naar het web dan is een naam toch wel handig om te hebben.
@ Hans ik ben het toch wel eens met de rest.. The Guide past niet zo... Naar mijn idee denk je te zeer binnen je eigen naam.. zelfde met dat MC MIMF..
?
Even gelijk algemeen: Een leuk idee is (vind ik) om bij films eens de aftiteling te bekijken, alle toffe namen die je ziet op te schrijven en deze desgewenst te mixen en matchen, of iets aan te passen naar smaak. Zo krijg je ook een originelere naam dan DJ Gekke Fredje.. om een voorbeeld te noemen.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
User edit by AdenFarleigh on 01-11-2012 @ 00:00:09 (2%)
DanielDale    posted on 01-11-2012 16:10
Zo is Vato volgens mij ook op ze naam gekomen!
Drop Beats, Not Bombs
D-Jesse    posted on 01-11-2012 18:21
Hoe kom je daarbij @danderend ?:P
Dyno    posted on 02-11-2012 11:06
Poster: AdenFarleigh
?
Ook niet helemaal waar; wanneer je vanuit je slaapkamer een radioshow doet of uberhaupt mixes upload naar het web dan is een naam toch wel handig om te hebben.

Als je al kan draaien, ja. Anders niet.
unspecified    posted on 02-11-2012 11:24
Met creativiteit
MuziekBusiness    posted on 20-09-2013 23:12

Hey DanielDale,

Leuke bondige post! Op mijn blog MuziekBusiness heb ik over dit onderwerp ook wat geschreven. Voor de liefhebbers heb ik een korte handleiding voor het verzinnen van een dj-naam en een grappige post over de verhalen achter dj-namen van bekende dj's. Toevallig heb ik Deadmau5 en Avicii hier ook in beschreven.

Gr, MuziekBusiness.nl

User edit by MuziekBusiness on 05-10-2013 @ 23:18:54 (2%)
Mod edit by Lead on 10-12-2014 12:35 (1%)
leroy1999    posted on 10-12-2014 10:59

Welke dj naam past bij mijn voornaam Leroy?

Ik draai vooral Hardstyle

Lead    posted on 10-12-2014 12:44

Pak het scrabble bord uit de kast en pak alle letters van je voornaam en je achternaam.
Hussel de bende door elkaar en kijk of wat je er van kan maken.

Denk aan bepaalde gebeurtenissen die je tegen komt om te zien of je er iets aan hebt (denk aan het Deadmau5 verhaal)

Let the BASS be louder
Dyno    posted on 10-12-2014 18:42

Of misschien heb je al een bijnaam. Gebruik die dan, of maak er iets anders van dat er op lijkt.

Je favoriete tv serie, je huisdier, je eigen naam achterstevoren, wat Lead zegt, of wat dan ook, er is altijd wel iets te verzinnen.

leroy1999    posted on 10-12-2014 21:55

Thanks voor de tips.

Hier kan ik wel wat mee.

Tekhead    posted on 12-12-2014 23:50

Poster: leroy1999

Welke dj naam past bij mijn voornaam Leroy? Ik draai vooral Hardstyle

Gewoon Leroy, vind ik een mooie naam, en waarom wil iedereen die Hardstyle oud gaat draaien altijd een rare naam gebruiken ?

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
leroy1999    posted on 17-12-2014 11:36

ja ik had een andere naam in gedachten maar deze naam is ook mooi als hardstyle dj. Ik blijf gewoon bij mijn voornaam als DJ naam.

Dankje voor de tip Tekhead

Poster: Tekhead

Gewoon Leroy, vind ik een mooie naam, en waarom wil iedereen die Hardstyle oud gaat draaien altijd een rare naam gebruiken ?

126 Users online: 10 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 45.150
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.335.280