Hoe word je geboekt als 15 jarige? (1/2)
   Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !

Bryzer    posted on 08-08-2012 18:17
Hey,
?
Ik vroeg mij af wat de beste manier is om geboekt te worden als 15 jarige club dj?
Deze zomervakantie heb ik vakantie werk gedaan en mijn gear ''geupgrade'' nou is het alsnog geen prof. gear maar zoveel geld kun je moeilijk krijgen als 15 jarige. Nieuwe controller en hoofdtelefoon is het geworden. De Reloop digital jockey 2 master edition en de Pioneerhdj-1500. Maar goed dit heeft verder niet veel met het topic te maken.

2 maanden terug had ik echt hardstikke veel geluk. Een half jaar geleden ongeveer had ik een mailtje gestuurd naar Make Your Moves. Misschien hebben jullie daar wel eens van gehoord? Hun organiseren tiener feesten door heel het land heen. Tot mijn verbazing kreeg ik dus een reactie op mijn mail waarin ik had gevraagt of ik eens een keer mocht komen mee kijken met de dj mee. 2 weken later heb ik dus hele avond met de dj mee gekeken en vond het echt geweldig (ookal zag het er vanuit het publiek echt hardstikke droog uit kwam ik later achter mja...) als het aan de dj lag kon ik gewoon komen draaien de volgende keer. De organisatie zelf vond dit ook goed alleen om het uit te proberen maar ze waren nog met vanalles bezig en ik moest mail contact houden. Na de vakantie zou ik meer horen... (nog niks van terug gehoord helaas.)
?
Maar het is dus mijn bedoeling om lokaal geboekt te worden, zodat mensen mijn naam horen en ik kan groeien. Maar het is mij echt zo goed als niet bekent hoe ik dit moet doen? Of nja, ik heb veel gelezen en alles begint met de clubs in te stappen. Hardstikke leuk is dat maar ik kom geen clubs binnen gezien mijn leeftijd, met uitzondering van de teen party's maar daar is het me allang opgevallen dat het vrijwel niet mogelijk is om in contact te komen met de club eigenaar/manager. Die komt safonds 1x snel met zijn hoofd boven water kijken of de tent vol zit en dan is die weer weg.
?
Tips commentaar, laat het maar komen. alles is welkom!
Soundcloud: www.soundcloud.com/DJBryzer

What do you think about Hoe word je geboekt als 15 jarige? ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 08-08-2012 18:27
Weet je wat het vaak is met zulk soort organisaties... ze houden je een worstje voor. 'Je krijgt mail morgen' - 'We bellen je na de zomervakantie'... Tegenwoordig is het lastig om alleen als dj aan de bak te komen, het belangrijkste voor een organisatie: geld. Jij moet er voor gaan zorgen dat jij brood op de plank brengt voor hun.

Je wordt niet 'zomaar' geboekt. Je zal het eerst moeten zoeken in de schoolfeesten en buurtfeesten. Discotheken en clubs is voor jouw leeftijd een no-go (niet geheel onmogelijk, maar wel lastig). Ga eens langs bij de feestcommissie op school, vertel tegen je vrienden dat je aan het draaien bent, kom in contact met de juiste mensen...
Where the music meets the deejay!
Bryzer    posted on 08-08-2012 18:42
Ja precies hier heb je helemaal gelijk mee, met de dj's van school heb ik al contact en heb ook al eens met ze mee gedraaid. Dit jaar sta ik ook op schoolfeesten. Ik probeer dus ook die manier te vinden om in contact te komen met de juiste mensen maar dat schiet nou ook niet ech op. De dj's die bij ons op schoolfeesten draaien zijn ook nog beginners, er zitten goede tussen maar ook zij hebben nog geen kans gekregen om verder te komen dan schoolfeesten.
Luxx    posted on 08-08-2012 19:00
totdat je 18 jaar bent mag je niet later werken dan 23:00. op 15 jarige leeftijd ligt die grens nog veel vroeger.?
voor nu dus vooral lekker in je kamer blijven hobbi?n, schoolfeestjes doen en misschien verjaardagfeestjes van vrienden
www.mothermusic.nl
djcanta    posted on 08-08-2012 19:01
als 15-jarige geboekt worden? richt je op schoolfeesten met drive-in werk en feestjes van vrienden. Je bent nu nog te jong om in clubs geboekt te worden waar de leeftijd minimaal 18 jr. is. Ik juich 't ook niet toe want je kan natuurlijk als 15 jarige nooit 't publiek goed genoeg inschatten en bedienen, je zal toch zelf wat meer uit moeten gaan om dat aan te voelen. En dan kom je weer uit op; heb geduld tot je wat ouder bent en jouw tijd komt echt nog wel! Blijf oefenen en de tijd die je over hebt wellicht steken in het maken van producties / remixen / bootlegs. Dat zorgt er voor dat je sneller mag.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Baart    posted on 08-08-2012 19:02
Ik denk dat leeftijd idd je probleem is...(net zoals bij mij). Als je 15 bent mag je maar tot 7 uur werken, als je 16 bent tot 9 geloof ik.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Maikelxxl    posted on 08-08-2012 19:26
ik zal jeugcentrums? en kleine partys van je maten doen zo gaat je naam groeien en veel op youtube zetten mix videos en al die andere shit
Gerdo    posted on 08-08-2012 19:31
Je moet eerst ervaring op doen met het draaien, leren het publiek in te schatten. Dat is erg belangrijk, dus wat al eerder gezegd is ga op schoolfeesten en bij vrienden draaien. Vrienden van mij dachten ook wel dat ze op hun eigen feestje konden draaien zonder ervaring, maar dat ging voor geen meter. Ze hadden de vrouwen aan het dansen en toen draaide ze een nummer waardoor die hele sfeer weg was. Mensen liepen toen weg.

Probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen!
XMatiC    posted on 08-08-2012 21:32
1 member likes this  Hey.
?
Ik ben ook 15!

Je moet leren dat er als DJ veel beloofd word.
Als ik alle organisatoren en DJ's moet geloven stond ik nu al op de grootste fuiven.
?
Dat is het niet. Als iemand je zoiets zegt. Gewoon lachen en dankje zeggen.
95% komt er toch niets van. Daarom moet je je proberen te onderscheiden!
?
Het publiek inschatten en erop inspelen. Je eigen ding doen maar toch filosofisch blijven denken.
Een verhaal, een sprookje maken in je sets. En als je af en toe op je schoolfeest kan draaien en in de buurt..
Dan zal het tegen je 18 al reuze goed gaan..
?
En haha. Van dat gelach en gewans over leeftijd.
Daar maak ik m'n kenmerk van. Ik ben klein dus heb een bierbak nodig om aan de discobar te kunnen.
Dus iedereen lacht hard als ik met mijn colabak aankom. Maar dat is de bedoeling.
All part of the game. Moet je maar eens opletten hoelang het duurt eer ze achterover geblazen worden.
Make imperfection perfection. Onderscheiden op elke manier wat mogenlijk is en alles gebruiken in je macht!
?
Hou je benen op de grond, werk hard, doe je best en je geraakt er!
Al is de kans z??r klein op deze leeftijd.. Jong geleerd, betekend deste meer voor de naderende toekomst!

Indien je me niet geloofd.. JUST CLICK
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 08-08-2012 @ 21:41:29 (99%)
DJADMIN    posted on 08-08-2012 22:00
2 members like this  Vinden jullie t gek dat jullie niks horen van die organisatoren...ik organiseer zelf feesten en krijg ongeveer 10 mailtjes per week van djs die willen draaien..kansloos..ik heb veel liever dat zon dj gewoon even langskomt op een avond en interess3 toont in mn concept..eerder komen ze bij mij echt niet aan de bak..sorry maar mailen vind ik passief...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
XMatiC    posted on 08-08-2012 22:05
1 member likes this  Inderdaad DJADMIN.
?
Als organisator krijg je tientalle mails per dag.
Maar je ziet snel welke je serieus moet nemen en welke niet.
?
Mailen is veel te passief inderdaad.
Zijn vaak ook roekelose mensen die gewoon mailen.
Ze weten niet eens wat het is. Draaien om te draaien terwijl ze het concept niet kennen.
Maar anderzijds.. Een echte andere oplossing is er niet om hoger op te komen.
Je kan blijven doen wat je doet en via via verder geraken maar als die basis er nog niet is..

Achja dat is de wereld!
User edit by XMatiC on 08-08-2012 @ 22:16:05 (55%)
Luxx    posted on 08-08-2012 22:31
1 member likes this  heel goed gepapegaaid.

^
mods, niet nog eens mijn post zomaar uit het niets verwijderen.?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 08-08-2012 @ 22:32:25 (100%)
XMatiC    posted on 08-08-2012 22:34
Wat heeft deze discussie nu weer voor zin?
Graag terug ontopic..
Luxx    posted on 08-08-2012 22:43
1 member likes this  ik zei alleen dat je post 0 toevoegt aan het topic. je bent echt woord voor woord DJADMIN aan het papegaaien en aan het praten bent alsof je z?lf een organisator bent die ontzettende last heeft van 1000 mails per week van DJ's.

als DJADMIN had gezegd dat hij het zalig vond dat hij zoveel mails iedere keer krijgt dan had je dat waarschijnlijk gezegd.

punt is, als je niet weet waar je over praat (en overigens was je eerste post prima, de tweede was gewoon 100%bullshit) zeg dan gewoon niets en laat andere mensen posten. echt iedere dag als ik even kijk op Vato Forum of DJResource zie ik z?veel bullshit voorbij komen van mensen die claimen te weten hoe het zit. ik kan er echt krom om liggen met andere mensen die ?cht weten hoe het zit achter de schermen.?

als zou ik 1 functie zou mogen toevoegen aan alle Forums/Facebooks/Myspaces etc. dan is het een BULLSHIT knop

www.mothermusic.nl
XMatiC    posted on 08-08-2012 22:48
1 member likes this  Ha.
?
Ik organiseer en werk mee in verschillende organisatie's in Belgie.
Vaak een opkomst van 2500 man. Zoek maar op:
Dirty Beats Party's, Xtra Event en een maandelijks concept in ReflexClub.
?
Maar dit helemaal ter zijde. Ik bevestigde wat DJAMDIN zei.
Sorry daarvoor. Ik wilde h??l deze discussie niet!
Stuur het me de volgende maal in PM. Maar zo openbaar moest ook niet Happy, laughing

Laten we dit vergeten en gewoon verder deze jonge verderhelpen?
Dankjewel Happy, laughing
User edit by XMatiC on 08-08-2012 @ 23:06:07 (91%)
Luxx    posted on 08-08-2012 22:57
3 members like this  ik kan dat wel googlen maar helemaal niets wijst er op dat jij dat organiseert.

www.mothermusic.nl
Bryzer    posted on 08-08-2012 23:30
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
?
@djcanta, baart
Aan de werktijden had ik nog niet eens gedacht eigenlijk. Maar om ook gewoon even volkomen eerlijk te zijn zal ik het de eerste paar keer zelfs voor niets willen doen, al is dat gewoon maar voor mezelf om er in te komen. Maar stel dat het dan echt vast zou worden dan ja, dat blijft dan niet voor niks. Mja uiteindelijk kom je wel weer op de leeftijd neer ja.
?
@Maikelxxl
Ik doe me best haha.
?
@XMatiC
Toen ik die foto zag moest ik echt lachen, geweldig! (bedoel ik niks verkeerds mee hoor Winking my eye vat het maar op als compliment.)
Mooie dingen heb je beschreven maar ik vraag mij af hoe het bij jou is gegaan vanaf het moment dat je het had ontdekt tot waar je nu bent? Want daar probeer ik namelijk mijn weg in te vinden. En als ik derest zo hoor dan begrijp het probleem van de leeftijd echt wel.
?
@DJADMIN
Mailtjes die stuur ik niet eens naar de clubs hier in de buurt. Toevallig dat ik er eentje naar Make Your Moves had gestuurd maar dan was meer een 'stel dan toch dat...' gevalletje. En dat langs komen, tja... Jij laat 15 jarige niet zomaar binnen als je niet weet wie ze zijn en waarom ze er zijn? Dat is ook logisch. Aan hun gezicht kun je niet zien dat ze er zijn om een gesprek met jou te voeren over dj'en op je feesten.
?
Mja wat ik dus uit het geheel uit maak is. Ja het is mogelijk maar de kans is extreem klein. De clubs kom ik niet binnen, en andere wegen om face to face in contact te komen met de club eigenaren zijn er niet. Ik kan moeilijk voor hun duur gaan camperen wachten tot ik ze zie haha.
Door blijven gaan met wat ik doe. Me best doen om te groeien en kansen pakken die ik pakken kan. En natuurlijk zoveel mogelijk kansen zelf proberen te maken.
?
Iemand nog meer? Vind dit namelijk best wel interessant om te lezen allemaal. Misschien is het een idee om zelf eens te vertellen hoe jullie zijn begonnen als je dit leuk vind, vinden anderen ook misschien nog wel leuk en interessant.
XMatiC    posted on 08-08-2012 23:38
Over het werken.
?
Als 15 jarige kan je in Belgie werken als Zelfstandige in bijberoep.
Dan heb je je eigen BTW nummer, facturen uitschrijven aan welke prijs dan ook..
Daarvoor wel eerst je bedrijfsbeheer halen.
?
Of werken onder contract der Eer. Ik dacht dat je dan max. 80 euro per factuur mag vragen.
En mag je maximaal 1200 euro verdienen op jaarbasis.
?
Of een hele trap lager onder vrijwilligerswerk.
Dat is dan 40 euro per dag maximaal dacht ik..
?
Ik weet niet of het in Nederland ook zo is..
?
Echt concrete wetten zijn? daar niet over.
Of toch h??l moeilijk te vinden. Verschillende Kunstenlokketten hebben mij al andere dingen vertelt ivm nachtwerk.
?
Ha thanks! Vooral mond-op-mond gebeurt.
Altijd blijven inzetten en zoals gezegt:
Jezelf proberen te onderscheiden.
?
Dimitri Wouters heeft zijn gadgets, diMaro zijn Little D, Regi zijn handjes, dr lektroluv zijn pak..
?
Maar het belangrijkst is de techniek waarmee je je onderscheid en datmag NOOIT verloren gaan!
User edit by XMatiC on 08-08-2012 @ 23:40:12 (25%)
Bryzer    posted on 09-08-2012 00:24
''Maar het belangrijkst is de techniek waarmee je je onderscheid en datmag NOOIT verloren gaan!''
Helemaal gelijk!
?
Het werken in nederland ligt wel iets ingewikkelder. Maar voordat het zover is dan ben ik wel weer even verder. Eerst maar eens op mezelf focussen kwa producen en draaien, en als dat goed is dan groeit het toch wel. De weg erheen die bedenk ik dan maar weer terplekke. Een stappen plan gaat ook niet werken... Gevoel, netzoals muziek.
Vinnyo    posted on 09-08-2012 22:56
Poster: Luxx
totdat je 18 jaar bent mag je niet later werken dan 23:00. op 15 jarige leeftijd ligt die grens nog veel vroeger.?
voor nu dus vooral lekker in je kamer blijven hobbi?n, schoolfeestjes doen en misschien verjaardagfeestjes van vrienden

Als 15 jarige moet je het ook niet via de 'offici?le' weg doen, schiet niet op.
Luxx    posted on 10-08-2012 15:54
1 member likes this  
Poster: Vinnyo
Als 15 jarige moet je het ook niet via de 'offici?le' weg doen, schiet niet op.

als 15 jarige mag je niet later dan 21:00 werken. doe je dat wel en er is toevallig controle dan kan je rekenen op een boete voor jou en voor degene die jou in dienst daarvoor genomen heeft. ik weet niet of een werkgever graag dat risico zou willen lopen.
ieder jaar zijn ongeveer wel 600 van dat soort gevallen. nu word voor een overgroot deel het bij een waarschuwing gelaten, maar waarom zou je risico lopen als je ook gewoon wel een volwassen persoon kan inhuren?
www.mothermusic.nl
Mr-    posted on 10-08-2012 16:14
1 member likes this  
als 15 jarige mag je niet later dan 21:00 werken. doe je dat wel en er is toevallig controle dan kan je rekenen op een boete voor jou en voor degene die jou in dienst daarvoor genomen heeft. ik weet niet of een werkgever graag dat risico zou willen lopen.
ieder jaar zijn ongeveer wel 600 van dat soort gevallen. nu word voor een overgroot deel het bij een waarschuwing gelaten, maar waarom zou je risico lopen als je ook gewoon wel een volwassen persoon kan inhuren?

dit denk ik ook, je moet wel van hele goede huizen komen willen ze (club-kroeg eigenaren) het risico lopen op een hoge boete. daarbij komt ook de vraag of je het voorjezelf moet willen, daar bedoel ik mee wordt je wel serieus genomen voor wat je komt doen? ik weet niet hoe Xmatic dit ervaart maar ik kan me voorstellen dat het soms erg vervelend kan zijn als mensen je niet serieus nemen of zelfs vervelend doen puur omdat je nog erg jong bent. dit staat volledig buiten het feit of je 'product' goed is of niet, natuurlijk moet je je hier niet door laten tegehouden en je moet vooral doen wat je zelf wilt.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Luxx    posted on 10-08-2012 16:28
2 members like this  buiten dat horen kinderen ook niet in een Club thuis. hoe oud of volwassen je jezelf ook vind, 15 jarigen zijn kinderen.
bovendien lijdt je als Club ook gezichtsverlies op als je publiek hebt dat 18+ of zelfs 21+ is en er een DJ van 15 staat te draaien. ik zou er in ieder geval niet heen willen
www.mothermusic.nl
Bryzer    posted on 10-08-2012 19:05
1 member likes this  
uiten dat horen kinderen ook niet in een Club thuis. hoe oud of volwassen je jezelf ook vind, 15 jarigen zijn kinderen.
bovendien lijdt je als Club ook gezichtsverlies op als je publiek hebt dat 18+ of zelfs 21+ is en er een DJ van 15 staat te draaien. ik zou er in ieder geval niet heen willen

Dit kan ik me ook wel voor stellen ja. Maar als ze iemand inhuren dan zal je er haast wel vanuit moeten gaan (vind ik) dat die persoon het ook waard is. Verder tja... Stel de dj zal 15 zijn en die blaast gewoon het dak eraf en hij levert geweldig werk? Hierbij heb ik het niet over mij maar gewoon een voorbeeld van een 15 jarige. Dan zullen mensen juist komen om zon jong talent te zien? Maargoed, echt mee praten hierover kan ik alleen vanuit mijn eigen ogen.
Snoey    posted on 10-08-2012 19:10
Begin in de buurt!
?
Kijk om je heen waar je aan de slag kan (Dit is niet gelijk de discotheek).
?
Misschien heb je een buurthuis in de buurt, sportverenigingen of een lokaal radio station.?
?
Je bent 15 en je kan niet gelijk verwachten dat mensen je willen betalen (vergeet niet dat je minimumloon 3 euro per uur is). En daar zou je dus ook mee rekening moeten houden.?
?
Belangrijkste is dat je ergens terecht kan, waar je je kan ontwikkelen en een netwerk kan opbouwen om verder te kunnen komen.?
?
Wat betekent dat: stel dat je inderdaad een lokaal radio station hebt of buurthuis, waar je vrijwilliger kan worden, leer je in je dorp of stad veel mensen van verschillende leeftijden kennen. Die mensen kunnen, als je supporten, je helpen door een goed woordje te doen of je te laten spelen bij evenementjes. Maar je zult buiten het werk om ook met deze mensen in het nachtleven wat afspreken, en aangezien zij langer die plekken bezoeken en ze dan ook de verschillende horeca zaken beter kennen en bij een eigenaar serieuzer overkomen, kunnen zij jou voorstellen en een goed woordje voor je doen.?
?
Mocht zo een eigenaar een keer in een goede bui zijn, of de huidige dj doet zijn werk niet goed, of er komt er 1 een keer niet opdagen, dan zou het kunnen zijn dat je inderdaad mag gaan meedraaien. Verwacht dan ook niet gelijk geld voor je werk (gratis drank is met 16 jaar al altijd welkom), aangezien je op die leeftijd met je bijbaan ook niet veel verdient en uitgaan bijna al je geld kost. Naarmate je langer daar werkt en misschien een andere club in het zicht komt, kan je langzamerhand je geld gaan verdienen. En wanneer je hele nachten goed kan draaien, kan het echter verdienen gaan beginnen.
?
In hetzelfde geval als je bij een voetbal vereniging zit, je teamspelers zullen ook stappen bij een bepaalde kroeg, of daar achter de bar gaan staan. Wanneer ze jou goed vinden of supporten, misschien wel omdat je die paar keer gratis of voor een paar tientjes op dat clubfeest goed heb staan draaien, dat ze bij hun baas gaan zeggen dat ze een goede dj kennen.
?
Kort samengevat: investeer in je zelf en denk pas later aan je geld. Die 3 jaar dat je met plezier je vrijwillegers werk gedaan heb, kan als je het goed doet de rest van die jaren daarna erg lonent zijn. (Zo niet, heb je een grote kring mensen waar je leuke tijden mee heb meegemaakt).
www.soundcloud.com/ten-hooven
Bryzer    posted on 11-08-2012 21:37
Bedankt Snoey, lekker leerzaam :D
En helemaal gelijk ja met alles Happy, laughing

53 Users online: 9 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 2.570
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.043.727